Det händer och kommer ständigt nya saker och möjligheter omkring oss. Frågan är om man ska ligga i startgroparna och anamma allt nytt när det dyker upp eller om man ska vara lite laidback och låta andra starta upp? Så när det finns erfarenhet och kunskap om området blir det dags att börja sätta sig in i, investera och satsa på det nya.
En orsak om hur man agerar och hur långt fram man behöver vara kan ju bero på hur företaget eller branschen påverkas av det nya.
Vi på DH Solutions lever i en ständig utveckling av möjligheter i vår bransch. Det senaste som vi nu ser och upplever mycket av är AI-utvecklingen. För de flesta utav oss så har vi redan kommit i kontakt med AI utan att veta om eller tänka att nu använder jag AI. Men frågan blir, hur kan jag angripa eller ta hand om den här möjligheten för att utveckla min verksamhet?
Många nyheter och nya möjligheter kommer helt automatiskt och vi börjar många gånger använda dem, det bara flyter på och vi anpassar oss. Det är min erfarenhet och upplevelse med hur det fungerar många gånger med digitaliseringen. Sen behöver man naturligtvis göra ett aktivt val för att utveckla den egna verksamheten och nyttja de nya möjligheterna på bästa och effektivaste sätt så att man når en optimal nytta.
Men det är alltid du som leder din verksamhet som väljer hur lång startsträcka som behövs och när starten går, samt att aldrig låta det bli aldrig.
Vilken strategi har du för att ta till dig nya tekniker och möjligheter för att utveckla din verksamhet nu och för framtiden?
Vore kul att höra dina funderingar. Jag ses gärna över en kopp kaffe (med något gott till) och pratar vidare om det gäller nu eller aldrig.
Fyll i formuläret nedan om du har möjlighet att ses, så hittar vi en tid för en kopp kaffe.
Är du nyfiken på AI? Läs gärna vår styrelseledamots Henrik Byströms spaning i vårt senaste nyhetsbrev. Henrik är grundare av bland annat AI-labbet.
I maj kommer vi även att ordna ett lunchseminarium där vi visar på AI-tekniken som ligger närmast hos Microsoft. Anmäl dig gärna här och save the date.