I April anordnade vi vårt första digitala Pyramidwebinar - med fokus på elektronisk kundfakturering och leverantörsfakturahantering, via affärssystemet Pyramids integration mot InExchange.
Antalet företag och organisationer som kräver och/eller önskar att ta emot fakturor elektroniskt ökar. Och, nu kan ni göra precis det - utan att ens behöva lämna Pyramid!
Att skicka eller ta emot elektroniska fakturor ha flera fördelar:
1. Datasäkerhet:
- Rätt data mellan parter
- Fakturan kommer till rätt mottagare
2. Effektiv hantering
- Automatisera fakturahanteringen. Tex kan en leverantörsfaktura ankomstregistreras, konteras och skickas ut automatisk.
- Säkerställer att mottagaren får fakturan direkt vilket minskar risken för en försenad betalning.
3. Kostnadsbesparing
- Minskar pappersförbrukningen
- Sparar tid och minskar de administrativa konstnaderna
- Minskar driftkostnaderna
4. Felhantering
- Risken för felhantering minimeras tack vare kravställningen på innehåll.
5. Miljöpåverkan
- Minskar transporter
- Minskar pappersanvändningen
Vill ni veta mer om integrationen mellan Pyramid och InExchange tveka inte att höra av er!