Att införa vårt ärendehanteringssystem

Hur går det egentligen till när man inför ett ärendehanteringssystem och hur lång tid tar det?

Workshop

  • Vi startar alltid med en workshop.
    Inför det mötet har vi redan satt upp en bas som är anpassad efter det vi känner till om ert behov. Vi kan vara startklara inom 2 veckor för detta.
    Vi brukar vilja avsätta några timmar till en workshop. Från er ser vi gärna att er "systemägare" kommer vara med, samt en eller två personer som ska arbeta extra mycket i systemet.

    På Workshoppen kommer vi presentera systemet, ha en diskussion om ert faktiska behov, terminologi och kategorisering som ni behöver. 

Redan igång!

  • Nu är vi redan igång :-).
    Ni har tillgång till systemet direkt och ombeds börja testa och utforska så mycket ni kan utifrån våra instruktioner.
    För att finslipa systemet behövs 2 till 3 avstämningar. Vi kommer guida er i era beslut, utifrån den erfarenhet vi har av ärendehantering. 

När ni känner er trygga med inställningarna som gjorts så är det dags att utbilda övriga handläggare. Därefter - KÖR VI!

Våra bästa kom-igång tips till er:

  • Starta lagom
    Vi tycker att det är viktigast att komma igång, inte att alla flöde och integrationer är på plats.
  • Projektteam med tid
    Se till att ni har en bra laguppställning som har tid att sätta sig in i systemet och mandat att ta beslut
  • Det är ok att ändra sig
    Ställ inte för höga krav på er själva, det är faktiskt ofta enkelt att ändra ett beslut. Börja hellre med färre kategoriseringar och lägg till efter hand.

Per Eriksson

Försäljningschef

per.eriksson@dhsolutions.se 035-17 91 02

Ulrika Kull Nordgren

Innesäljare och inköp

ulrika.kull-nordgren@dhsolutions.se 035-17 91 11

Vill du komma i kontakt med oss?