• Effektiv ärendehantering
    för hela företaget

    DH Helpdesk är systemet som möjliggör för ert företag
    att fokusera på dess core business.

    Vi bistår med struktur, kundnöjdhet och kvalitetssäkring.

  • Support via flera kanaler

    Underlätta för era kunder och erbjud ärenderegistrering
    via mail, telefon eller självserviceportal.

  • Engagerade och
    effektiva operatörer

    I en trevlig, intuitiv arbetsmiljö
    tillåts operatörerna att fokusera på
    kundnöjdhet och kvalitetssäkring

Kunden i Fokus - Ytterbygg

Ytterbygg AB behövde ett sätt att organisera de ärenden som inkom till områdena servicearbeten och ombyggnadsprojekt. Därför implementerades DH Helpdesk i samarbete med DH Solutions. Nu registreras ärenden dagligen av flera användare på Ytterbygg.

Ytterbygg hyr ut anpassade lokaler till företag i Storgöteborg. De är aktiva fastighetsutvecklare, som hela tiden bygger nya lokaler och anpassar befintliga för att de skall passa deras hyresgästers behov.

Verksamheten är familjeägd och startade för över 40 år sedan. Idag omfattar fastighetsbeståndet över 150 000 kvm lokaler.

Innan Ytterbygg började använda sig av ärendehanteringssystemet DH Helpdesk lämnades en blankett in till handläggaren men problemet var att blanketterna fanns utspridda i bakfickor, portföljer etc. och vissa ”tråkigare” ärenden blev liggande en längre tid utan återkoppling.

”Vi började leta efter ett system och Kungälv kommun visade oss DH Helpdesk. Vi jämförde lite olika alternativ men DH Helpdesk var det system som tilltalade oss mest. Det var generellt och anpassningsbart, gick att komma åt varifrån som helst och det kändes som ett tillförlitligt sätt att samla våra ärenden”, säger Mats Berntsson VD på Ytterbygg.

DH Helpdesk implementerades för två avdelningar på Ytterbygg under 2011; Servicearbeten som använder systemet för att ta emot felanmälningar, för medarbetare att registrera och tilldela handläggare samt för Omyggnadsprojekt där systemet används för registrering av ärenden från den som hyr ut till den som gör själva ombyggnaden.

Ytterbyggs medarbetare som jobbar på fältet använder sig av DH Helpdesk mobilapp där möjligheten finns att registrera och se information om ärenden såsom deadlines, projektnummer etc. Möjligheten att bifoga bilder till ärenden på ett enkelt sätt via mobilen har ansetts som en stor fördel.

”Förväntningarna på DH Helpdesk har varit att samla våra ärenden och få en bättre översikt på dessa samt en bättre återkoppling till våra kunder. Tack vare systemet har vi förbättrat oss på alla dessa punkter”, säger Mats.

Ytterbygg har 29 användare varav ca 10 är externa. Sedan DH Helpdesk implementerades i 2011 har närmre 7 500 ärenden registrerats.

 

Fakta DH Helpdesk


DH Helpdesk används av över 3 000 användare i 32 länder.

Ca 150 000 anmälare finns till systemet som hanterar ca 1 000 000 ärenden/år.

DH Helpdesk kan användas inom många olika områden såsom IT-supportFastighetsserviceKundsupportIncidenthantering samtShared Services

DH Helpdesk i siffror

Tack för ert förtroende
Eleiko Sjömagasinet
Made By Halmstad Arjo Huntleigh
GN Transport
Region Halland
Hylte kommun
Jönköping University
Falkenbergs kommun
Gekås Ullared
DH Helpdesk är mer än bara Kunden i Fokus - Ytterbygg

Med DH Helpdesk får vi en transparens genom organisationen; Vad har vi för ärenden idag, i morgon eller nästa vecka. SLA, uppföljning, statistik och analys är andra stora fördelar som man inte får i ett mailsystem.


Ronnie Grahnat, Service Manager på IT-service vid Jönköping University


Vill du läsa hela denna kundreferens?

Skriv in ditt namn och din e-mailadress så skickar vi det till Dig
Boka demo idag!
Kontakta oss

Halmstad

035-17 91 00

Sperlingsholmsvägen 25, Halmstad



 



Live Chat Software